Piknik na Hrobaczej oczami SK PTT SP nr 2 w Kozach

Dzień zapowiadał się deszczowo. Na całe szczęście nie odstraszyło to dzieci ze szkolnego koła PTT przy SP 2 i prawie w komplecie zebrały się na placu targowym o 9.00. Tym razem na Hrobaczą wyruszyliśmy inną trasą niż tradycyjnie. Przeszliśmy ulicą Tęczową i Podgórską nad Wilczy Staw, strawersowaliśmy Hrobaczą do Kamieniołomu, skąd szlakiem papieskim doszliśmy do czerwonego szlaku na grzbiecie. Po drodze usłyszeliśmy krótką historię o: willi Grabowskich, przeniesionej na ulicę Tęczową kapliczce, najstarszym domu w Kozach (około 300 lat), Wilczym Stawie, szlaku papieskim i okopach z II wojny światowej. Miejscami podejście było wyjątkowo strome i niewątpliwie poprzez ból nóg utkwi nam w pamięci (szczególnie Marysi). Na szczycie spotkaliśmy grupę PTT z Bielska-Białej oraz Przedszkola Integracyjnego nr 2 i zrobiliśmy wspólne zdjęcie z banerem „Sprzątamy Beskidy z PTT”. Warto tutaj wspomnieć, że była to już piąta akcja sprzątania szlaków wokół Hrobaczej. Miłym zaskoczeniem była niewielka ilość zebranych śmieci (cztery worki 80-litrowe). Oby tak dalej. Przy dojściu na szczyt (a właściwie wbiegnięciu po akcji w okopach) słyszeliśmy już dźwięki muzyki dochodzące spod schroniska. Trwał tam Piknik Rodzinny zorganizowany na rzecz odbudowy schroniska na Hrobaczej. Przez prawie dwie godziny mogliśmy brać w nim udział. Organizatorzy dołożyli wielu starań, żeby uatrakcyjnić wspólna zabawę. Mogliśmy skorzystać z „dmuchańców”, przeciągać linę, wysłuchać krótkich prelekcji, porozmawiać z krótkofalowcami, zobaczyć tresurę psów, zrobić sobie zdjęcie ze strażakami, pomalować twarze i skorzystać z obficie zaopatrzonego w słodkości bufetu. Pomimo dżdżu panowała bardzo miła i wesoła atmosfera. Cieszy nas to, że również nasz Oddział i nasze Koła mogły się przyczynić do zorganizowania tej imprezy: prelekcje przeprowadzili nasi koledzy- Szymon, Andrzej, Bogusław i Miłosz, ciasta przekazały- Koło PTT z SP nr 1 i nr 2 oraz LO Baczyńskiego w Kozach (DZIĘKUJEMY 🙂 ). Z Hrobaczej do Kóz schodziliśmy żółtym szlakiem. Jeszcze ostatnie pamiątkowe zdjęcie przy szlabanie przed ul. Beskidzką i do domu. Kolejny dzień wędrówki z PTT został za nami…

18425144_128485951041239_4400886894144877917_n

Więcej zdjęć na:  https://www.facebook.com/pg/ptt.kozy/photos/?tab=album&album_id=1184303218365780

Ten wpis został opublikowany w kategorii aktualności. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.