„Biało-czerwone wędrowanie” Szyndzielnia 2016

11 listopada 2016 r., dla uczczenia 98. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości wyruszyliśmy na „BIAŁO-CZERWONE WĘDROWANIE”. Naszym celem było dotarcie do schroniska na Szyndzielni (1001 m n.p.m). Wśród uczestników tegorocznego wędrowania znaleźli się uczniowie SP1 i SP2 w Kozach wraz z opiekunami i rodzicami oraz członkowie PTT z rodzinami. W grupie 83 osób zaopatrzeni w barwy narodowe, z flagami w dłoniach, czerwonym szlakiem z Olszówki Górnej podążaliśmy do celu. Na pierwszym postoju przy schronisku na Dębowcu (526 m.n.p.m) uczniowie zostali podzieleni na pięć grup, w których rozwiązywali zagadki i zadania zaplanowane na ten dzień. Każda z grup posiadała silne wsparcie w postaci dorosłych uczestników wędrówki. Najmłodsi członkowie wyprawy dzielnie pięli się w górę i z uśmiechem na twarzach witali coraz to większe ilości śniegu.  Nie zabrakło bitew na śnieżki oraz pierwszych (większych lub mniejszych) bałwanów śniegowych. Z uśmiechami na twarzach, przez przełęcz Dylówki dotarliśmy do celu naszej wyprawy – schroniska na Szyndzielni, gdzie od razu zabraliśmy się do walki z (nie)łatwymi, czekającymi na nas zadaniami. Po rozwiązaniu krzyżówki i pozostałych zagadek przyszedł czas na zimowe ognisko z pieczeniem kiełbasek.
Oczywiście nie zapomnieliśmy o celu naszej wyprawy – wysłuchaliśmy kilku informacji historycznych, a przy ognisku wspólnie śpiewaliśmy pieśni patriotyczne. I tak nasz śpiew niósł się po okolicy, że przyciągnął turystę z Warszawy, który wspólnie z nami odśpiewał jedną z piosenek i gościnnie zaprosił na kolejną wyprawę do stolicy. No cóż – świat jest mały, więc liczymy na kolejne spotkanie
Wycieczkę zakończyliśmy pamiątkowymi, biało-czerwonymi zdjęciami 🙂        (Kasia P.)

SAMSUNG CSC

Więcej zdjęć na https://www.facebook.com/pg/ptt.kozy/photos/?tab=album&album_id=1011103345685769

Ten wpis został opublikowany w kategorii aktualności. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.