Chęciny, Łysica (Góry Świętokrzyskie) – wycieczka górska – 21-23 lutego 2014 r.

W piątek po południu wraz z bielskim oddziałem PTT wyruszyliśmy w stronę Gór Świętokrzyskich, celem naszej podróży były Chęciny, gdzie mieliśmy mieć zakwaterowanie. Wieczorem po krótkim odpoczynku aktywnie włączyliśmy się w integrację międzyoddziałową. Sobotni poranek przywitał nas mgłą i widokiem ruin zamku z okna. A w planie: Jaskinia Piekło, Jaskinia Raj oraz prowadzący nas czerwony szlak na Górę Zelejową.

Jaskinia Raj w naszym odczuciu w pełni zasługuje na zaznaczenie na mapie Polski jako jeden z punktów obowiązkowych do zwiedzenia. Stalaktyty, stalagmity, makarony, perły robią wrażenie, a dodatkową atrakcją w okresie zimowym są śpiące na sklepieniu komór jaskini nietoperze. My mieliśmy przyjemność zobaczenia kilku „śpiochów”:) .Z Jaskini czerwonym szlakiem udaliśmy się na Górę Zelejową, gdzie kras powierzniowy w postaci zagłębień, rowków i lejów krasowych stworzył niesłychaną scenografię. Grzbiet wzniesienia przecinają w kilku miejscach stare, nieczynne kamieniolomy, w których wydobywano wapienie zwane mamrmurem chęcińskim.

W niedzielę w drodze powrotnej nie mogliśmy nie zahaczyć o Górę Zamkową z pięknymi średniowiecznymi ruinami zamku. Niestety w związku z renowacją obecnie zamek jest niedostepny dla turystów. Po krótkiej przerwie na zakup pamiątek ruszyliśmy w stronę Świętej Katarzyny.  Wędrując Puszczą Jodłową zdobyliśmy szczyt Gór Świętokrzyskich – Łysicę (612 m n.p.m.).

Dziękujemy organizatorowi spotkania, którym był Oddział PTT w Ostrowcu Świętokrzyskim za zaproszenie oraz bardzo miło i sympatycznie spędzony weekend.

kusku

Chęciny

Ten wpis został opublikowany w kategorii aktualności, kronika - 2014. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.